Het succes van je webshop, je hebt het voor een flink deel zelf in de hand.
Dat wil zeggen: met wat gerichte hulp van D-Solution. Zodat je webshop activiteiten niet in de B-categorie blijven steken. Toch nog even een vergelijking met boodschappen doen in stenen winkels: iedereen kent het en op het eerste gezicht een aantrekkelijk adres, maar niemand die er ooit wat koopt.
Bij D-Solution hebben we niks tegen de bewondering van spontane bezoekers; maar de kassa moet wel blijven rinkelen. In e-termen: op zoek naar tastbare conversie. Eerst maar eens gevonden worden!
Wees lief voor je klanten - geef ze een duwtje in de rug.
Bij een webshop mag je de traditionele winkelwetten voor een deel vergeten. Bovendien: de ene webshop is de andere niet. Wat je ook verkoopt – cadeaus, zwaar gereedschap voor de vakman, reizen – het maakt niet uit: het gaat om de bestellingen! Ontdekken, kijken en verleid worden.
Bij D-Solution zorgen we er zorgvuldig voor dat dit proces snel, makkelijk en probleemloos verloopt. Zodat je klanten volgende week weer terugkomen!
Zo houd je de aandacht er helemaal bij, in je webshop.
Les 1 in de handboeken e-commerce: Catch them, before they go. Het principe is hetzelfde bij business-to-business en rechtstreekse verkoop aan consumenten.
Vermijd alles wat afleidt of, erger nog, ergernis opwekt bij je bezoekers. Zakelijke klanten zijn nog een tintje kritischer. Die moeten door! Alles moet kloppen: vindbaarheid, look-and-feel, de techniek en de levering. Klanten worden gemakkelijk verliefd op je producten maar haken nog véél makkelijker af als je webshop technische gebreken vertoont. Bij D-Solution laten we je graag zien hoe je de e-concurrentie steeds een stapje voor blijft.
01
Laat zien wat je belooft!Positionering
Zelfs de eenvoudigste webshop begint met een goed gesprek over e-commerce. Wat komt er in de winkel te liggen en waarom kunnen de kopers niet wachten op je unieke online aanwezigheid? Ga je vooral e-handel drijven met een jong publiek die gewend is aan snel zakendoen op een smartphone? Mogen de minder doorgewinterde bezoekers ook op voldoende bestelgemak rekenen? Allemaal belangrijk om te weten voordat we gaan bouwen, bijschaven en scoren!
02
Eigenlijk veel leuker dan zo’n stenen winkelOntwerp & Bouw
Onze vormgevers zijn stiekem ook een beetje psychologen, met zakelijk instinct. Ze weet alles over kleuren die koopgedrag in goede banen leiden, knoppen waar je graag op klikt, en de gehele ‘customer journey’ waar je bezoeker tevreden mee naar de kassa snelt. Je klanten zullen dit zeker weten te waarderen, bewust en onbewust.
03
Waar het uiteindelijk allemaal om draaitVindbaarheid & Conversie
We zeiden het al: zoek de verschillen. Bij een ‘gewone’ website kun je soms nog baat hebben bij spontane bezoekers, bij een webshop mik je in feite maar op één ding: afgeronde bestellingen. De bevestiging die bij webshops ‘conversie’ is gaan heten. Doorklikken, vol overtuiging toeslaan. Nieuwsgierig rondkijkende gasten die tevreden zijn over de strakke uitstraling? Allebei fijn, maar eerlijk is eerlijk: je wilt harde cijfers zien. Daar gaan we dus aan werken, samen.
04
De webshop kent geen openingstijdenOnderhoud
Midden in de nacht kun je in je webshop ongemerkt de beste deals sluiten. Klant blij, jij blij, morgen is er weer een dag! De meest efficiënte eigenschap voor een webshop is daarom: blijf het doen. Als je bedrijfsauto het begeeft, is dat vervelend. Als je webshop niet naar behoren functioneert, is het dodelijk. Daarom vinden we bij D-Solution nazorg en onderhoud zo belangrijk.
Meteen meer meters maken met D-Solution aan je zijde?