Europa veroveren met 29 webwinkels
An inch wide and a mile deep. De filosofie van Zolio B.V. met een ambitieus plan: de Europese markt veroveren door zich te richten op niche markten en daarmee de klant exact te geven wat ze zoeken.
Om deze niche markt(en) en bijbehorende doelgroepen expliciet aan te spreken zijn we gaan werken met sub-brand strategie. Hierbij ziet de klant niet het moederbedrijf Zolio B.V., maar heeft hij alleen te maken met individuele gezichten van de sub-brands waarin hij is geïnteresseerd.
Deze strategie vraagt om een flexibele branding en huisstijl. We hebben een beeldmerk ontwikkeld, waarin de merknaam Zolio is verwerkt. Dit beeldmerk wordt aangevuld met het woordmerk van elk sub-brand. Zo heeft elke sub-brand een relatie met zowel het moeder als zusterbedrijf.
Om vervolgens bij de doelgroepen onder de aandacht te komen hebben we vol ingezet op online marketingcampagnes, waarin alles draait om vindbaarheid, usability en conversie. Dit is een altijd voortdurend proces waaraan we blijven ontwikkelen met groot succes. Zolio B.V. is hard gegroeid en blijft de stijgende lijn volgen.
Geen elftal nodig om te scoren
De rockstars van dit project
Danny
- Marketing strateeg
Tim
- Webdeveloper
Ellen
- Brand designer
Minke
- Fotograaf
Térèse
- Tekstschrijver
Nick
- Webdesigner