De actieve en ambitieuze broer van bedachtzame branding.
Met je branding en je huisstijl zit het inmiddels wel goed, want je kwam al wat langer bij de specialisten van D-Solution over de vloer. Nu is het tijd om te gaan scoren met je goede gedrag. Een goede reclamecampagne is een logisch vervolg, maar helemaal nog niet zo eenvoudig. We gaan samen bewust keuzes maken. De kanalen, de timing. Wat is het perfecte moment om te ‘pieken’?
Laat je online van je horen, of vooral offline? Allebei? Dan wordt het belangrijk om op de samenhang te letten, zodat de losse onderdelen van je campagne elkaar versterken. Wij weten raad.
Eerste uitgangspunt: elke euro goed besteed!
Niksdoen is geen optie. Om bij je klanten de aandacht vast te houden of om telkens weer nieuwe klanten te veroveren, is een uitgekiend marketingplan onmisbaar. Zelfs de grootste, gevestigde merken en bedrijven snappen dat ze op het gebied van reclame geen steken mogen laten vallen.
Te veel of de verkeerde dingen doen, het is allemaal doodzonde. Daarom beginnen we bij D-Solution altijd met een overzichtelijk stappenplan: het nuttig bestede marketingbudget, de middelen en de toon waar je vrienden mee maakt. Niet voor niets eindigen we steevast met een grondige evaluatie – is het effect van onze campagnes voelbaar en ook daadwerkelijk meetbaar?
Resultaten uit het verleden... laten mooi zien wat werkt.
Bij elke nieuwe reclame-uiting, van de kleinste promotieactie tot een meerjarenmarketingcampagne, spreekt onze ervaring met eerdere opdrachtgevers een woordje mee. Intussen kunnen we je bij D-Solution veel vertellen over de do’s and donts. Voordat je losbrandt moet je dus even geduld opbrengen voor het opstellen van een strategisch strijdplan.
Hoe is de stemming in jouw specifieke branche of werkveld? Waar knappen mensen die je zo graag wilde bereiken doorgaans op af? Geldt ‘less is more’ overal en altijd? We gaan samen voorkomen dat je vol goede bedoelingen je doel voorbijschiet. Eerlijk is eerlijk, we kunnen niet wachten om voor je aan de slag te gaan.
01
Altijd stap 1Marketingstrategie
Je product is in orde en je branding klopt als een bus. Nu begint het echte werk pas: wie wil je bereiken met marketing en waar loopt je doelgroep warm voor? Weet je van tevoren al welk resultaat je met een gerichte campagne wilt behalen – en vooral ook waarom? Wil je groeien, geduldig bouwen aan de relatie met je bestaande klanten of nieuwe markten aanboren? We zorgen dat we goed beslagen ten ijs komen, nog voordat er één letter gedrukt is, of online gedeeld.
02
Het doel, de middelen en de kanalenMediaplanning
We weten intussen – dankzij stap 1 – wat je wilt communiceren, met wie en waarom. Nu nog de juiste middelen. Betaalbaar, rendabel en in de juiste prijs-kwaliteitverhouding. Drukwerk passé? Lang niet overal; de menselijke maat van het gezellige, persoonlijke postkaartje is aan een revival bezig. Brochures doorbladeren blijft een genoegen. Liever de brede aandacht van social media gebruikers? Mag het ook een combinatie zijn van online en offline, bijvoorbeeld tastbaar papier met een interactieve QR-code? We denken met je mee.
03
Samenhangend geheelCampagne uitrollen
Creatieve ideeën zijn belangrijk en zorgvuldigheid staat voorop. Voordat de wereld kennis gaat maken met je campagne, moet die campagne een gezicht krijgen. Een heel eigen gezicht, maar wel herkenbaar als jouw gezicht! Onze vormgevers en strategen maken er een kloppend geheel van, met de consistente huisstijl van je bedrijf als vertrouwd uitgangspunt. Goed om rekening mee te houden: kies je voor een duidelijk hoogtepunt, een actieweek, een spetterende feestdag, of is je marketingcampagne het hele jaar door aanwezig? Alles mag, maar we zorgen er samen voor dat het werkt!
04
Niks meer aan doen?Evalueren
Niet voor niets eindigen we steevast met een grondige evaluatie – wat was het effect van de campagne, hoe zit het met de harde cijfers? We kijken meteen ook al even vooruit, dat kan nooit kwaad. Welk detail mag een volgende keer nét even anders? Wil je bij die volgende keer ook weer zichtbaar inhaken op deze keer? Ontdek je in de tussentijd nieuwe behoeftes of veranderend koopgedrag? Waarmee sluiten we alle inspanningen geniaal af, met de ‘klap op de vuurpijl’ waar iedereen nog lang van nageniet? Of stopt je campagne eigenlijk nooit?
Meteen meer meters maken met D-Solution aan je zijde?