Weet je waarom concurrenten jou voorbijschieten?

In elk geval niet door meer energie in salesactiviteiten te stoppen.

Jouw concurrenten zijn veel minder afhankelijk van sales geworden. Ze spelen een ander spelletje. Namelijk eentje waarbij het gaat om bekend worden bij hun publiek.

80% van de mensen stelt al direct een shortlist op bij het starten van een aankoop. Dit is een lijst van bedrijven waar ze meteen aan denken en ook veelal voor kiezen. Daarna gaan ze pas kijken naar eventuele andere opties. Dus je moet zorgen dat je op die lijst terecht komt, dan sta je al met 3-0 voor.

Hoe doe je dat? Door zichtbaar te zijn waar zij zijn, door de juiste (visuele) taal te spreken en door hierin consistent te zijn. Oftewel, zorg dat je bedrijf communiceert als een volwassen merk en ga flirten met je publiek.

Dit is dé strategie om als bedrijf te blijven groeien. Focus niet meer alle energie in het kleine clubje dat nu wil kopen (maar 5% van je markt), maar wordt bekend bij de grote groep die in de toekomst geïnteresseerd is in jouw product/dienst.

Branding is het nieuwe sales!