Niets is fijner dan ervaringen lezen van anderen voordat je in zee gaat met een partij. Of je nu uit eten gaat bij een restaurant in een andere stad, een product aanschaft van een onbekende webshop, of een samenwerking aan gaat met een nieuw bedrijf.

Vertrouwen opbouwen met behulp van succesverhalen. Door verhalen van anderen te lezen, krijg je een goed beeld en gevoel bij een bedrijf. Het verlaagt drempels, zelfs als je nog nooit van hen hebt gehoord.

We willen meer diepgang. De standaard beoordelingen met “het was lekker” of “wat een top bedrijf!” laten we links liggen. Je wilt weten waarom het als een topbedrijf wordt beschouwd, wat ze goed hebben gedaan en welk probleem ze hebben opgelost.

Ik geloof dat velen zich hierin kunnen herkennen en hetzelfde doen. Eerst reviews lezen en dan pas actie ondernemen.

Maar waar kun je het beste reviews verzamelen? Ons advies: Google. Als jij je bedrijf hebt geverifieerd, kunnen potentiële klanten naast algemene informatie ook je reviews lezen.