Een ‘merk’ ben je meteen al, vanaf je eerste factuur.
Aan een ‘brand’ moet je bouwen. Geduldig en trefzeker. Alleen zo krijg je klanten die weten wat ze willen en vlinders in hun buik krijgen bij het zien van je merk. Die direct snappen waarmee jij het verschil maakt. Een gewoon merk zit in de hoek van onverkochte voorraden en lege agenda’s. Met een duidelijke en verleidelijke ‘brand’ kun je de wereld veroveren – en toch jezelf blijven. Allemaal pure winst.
Waarom precies? Daarom!
Een paar weetjes over succesvolle branding. Je gebruikt het om een sterk merk te worden – en te blijven. Gewild bij precies de doelgroep die je voor ogen had. Dat hoeft niet per se de massa te zijn; met een kleine, trouwe groep afnemers kun je ook al aardig gas geven. Misschien wel het belangrijkste kenmerk van slimme branding: er zit een uitgekiend, samenhangend en langlopend plan achter. Je doet nooit zomaar wat. Dat zou zonde zijn.
Hoe dan? Want het gaat nooit vanzelf.
Gelukkig heb je binnenkort de reclamemakers en internetspecialisten van D-Solution in je kamp. Voor je het weet laat je de concurrentie radeloos achter. Dankzij een aantrekkelijk logo, dat past bij de kern van je verhaal. Dankzij de manier waarop je communiceert, online en rechtstreeks en dankzij een totaal-uitstraling waar iedereen zich thuis voelt. Boordevol verleidelijke kwaliteiten – en vooral ook steeds geloofwaardig. Alles moet kloppen, anders is het geen branding.
01
Richting bepalen!Strategie
Altijd goed: eerst nadenken voor je wat gaat doen. Welke indruk maakte je ‘brand’ totnutoe? Wat kan er beter en doeltreffender? Afstoffen of opnieuw uitvinden? Belangrijkste taak: op zoek naar het waarom van zichtbaarheid, marketing en reclame. Samen maken we een samenhangend plan.
02
Het idee dat werktCreatief concept
Het grote plan ligt er nu – daar worden we al een beetje vrolijk van. Onze ontwerper, onze marketingstrateeg en onze tekstschrijver kunnen bijna niet wachten om aan de slag te gaan: welke beeldtaal en welke toon past er bij je nieuwe ‘karakter’? De make-over die je altijd al wilde!
03
De juiste toepassingConcept naar middelen
Het begint ergens op te lijken: professionele huisstijl, sterk logo, een verhaal dat past bij je ambities en bij de manier waarop je met klanten om wilt gaan. Waarmee laat je je nieuwe, verbeterde identiteit zien aan de wereld? Frisse website of webshop die te vinden is of subtiele campagnes die je niet kunt missen? Vlaggen en wimpels? Een kekke bedrijfskledinglijn?
04
Altijd paraatOogje in het zeil
Veelgemaakte vergissing: website online, drukwerk uitgedeeld, campagnes gelanceerd, klaar is Kees. Zo zitten we bij D-Solution niet in elkaar. Je hebt er voortaan een betrokken teamgenoot bij. Iemand die je wijst op de perfecte momenten om nog even te knallen of die je nog even herinnert aan het waarom van de gevolgde strategie.
Meteen meer meters maken met D-Solution aan je zijde?